Informeer bezoekers over drukte-gerelateerde zaken

Wie?

Aan te raden voor elk evenement, in het bijzonder grootschalige evenementen waar veel bezoekers verwacht worden.

Waarom?

Crowd management heeft naast het slim inrichten van de evenementenlocatie ook te maken met effectieve communicatie vóór en tijdens het evenement. Het veilig bijeenbrengen van publieksmassa’s kan door middel van communicatie-boodschappen worden gestimuleerd, en waar nodig worden bijgestuurd.

Wat?

Voor een optimaal crowd management is het raadzaam van tevoren een communicatiestrategie te bepalen waarin wordt vastgesteld wat (= wat voor soort informatie), wanneer (= op welk moment) en hoe (= op welke manier) over drukte-gerelateerde zaken gecommuniceerd wordt.

Wat voor soort informatie?
  • navigate_nextInformeer bezoekers over de verwachte drukte per dag of per locatie (voorafgaand aan het evenement)
  • navigate_nextInformeer bezoekers over de actuele drukte per dag of per locatie en wat dit betekent voor het bezoek van de evenementenlocatie (tijdens het evenement)
  • navigate_next
Op welke manier deze informatie communiceren?
  • navigate_nextVia je eigen website, je eigen app of socialmediakanalen
  • navigate_nextOp het evenemententerrein zelf via geluidsinstallaties (al dan niet vanaf podia), via digitale borden, via informatieborden, via lichtkranten of elektronische displays, maar ook via face-to-face contact tussen publiek en (aangewezen) herkenbare medewerkers
  • navigate_next

Let op! Voorzie informatie in verschillende talen en symbolen, afgestemd op elke aanwezige doelgroep (bv. jonge kinderen, doven, blinden, verschillende nationaliteiten, …)


Wet- en regelgeving?

Het is niet bij wet verplicht om bezoekers te informeren over drukte-gerelateerde zaken, maar wel aan te raden ter preventie van crowd incidenten.

> Terug naar de lijst

Informeer bezoekers over drukte-gerelateerde zaken

Wie?

Aan te raden voor elk evenement, in het bijzonder grootschalige evenementen waar veel bezoekers verwacht worden.

Waarom?

Crowd management heeft naast het slim inrichten van de evenementenlocatie ook te maken met effectieve communicatie vóór en tijdens het evenement. Het veilig bijeenbrengen van publieksmassa’s kan door middel van communicatie-boodschappen worden gestimuleerd, en waar nodig worden bijgestuurd.

Wat?

Voor een optimaal crowd management is het raadzaam van tevoren een communicatiestrategie te bepalen waarin wordt vastgesteld wat (= wat voor soort informatie), wanneer (= op welk moment) en hoe (= op welke manier) over drukte-gerelateerde zaken gecommuniceerd wordt.

Wat voor soort informatie?
  • navigate_nextInformeer bezoekers over de verwachte drukte per dag of per locatie (voorafgaand aan het evenement)
  • navigate_nextInformeer bezoekers over de actuele drukte per dag of per locatie en wat dit betekent voor het bezoek van de evenementenlocatie (tijdens het evenement)
  • navigate_next
Op welke manier deze informatie communiceren?
  • navigate_nextVia je eigen website, je eigen app of socialmediakanalen
  • navigate_nextOp het evenemententerrein zelf via geluidsinstallaties (al dan niet vanaf podia), via digitale borden, via informatieborden, via lichtkranten of elektronische displays, maar ook via face-to-face contact tussen publiek en (aangewezen) herkenbare medewerkers
  • navigate_next

Let op! Voorzie informatie in verschillende talen en symbolen, afgestemd op elke aanwezige doelgroep (bv. jonge kinderen, doven, blinden, verschillende nationaliteiten, …)


Wet- en regelgeving?

Het is niet bij wet verplicht om bezoekers te informeren over drukte-gerelateerde zaken, maar wel aan te raden ter preventie van crowd incidenten.

> Terug naar de lijst